ŠKOLENÍ AKREDITOVANÁ PRO DVPP
1. SEMINÁŘ "Vedení poradenského rozhovoru"
Cílem semináře je profesionalizace obsahu a formy rozhovorů vedených ze strany poradenských pracovníků škol, respektive členů školních poradenských pracovišť, v pozici pomáhajících profesionálů.
Program vychází z dlouholetých zkušeností lektorky ohledně potřeb, požadavků a očekávání frekventantů proběhlých kurzů s podobnou tématikou nebo ze supervizních setkání:
- Specifika a cíle poradenského rozhovoru
- Časté obtíže a komunikační bariéry
- Techniky a nástroje profesionální komunikace
- Kazuistiky a příklady dobré praxe
- Sebezkušenost
Lektorka: Karla Maříková
Akreditováno MŠMT (Č.j.: 1334/2017-1-134 do 9. 4. 2020)
Účastnický poplatek: 800,- nebo dohodou při účasti větší skupiny
Místo konání: Praha, Ostrava (aktuální termíny) nebo dle dohody
Přihlášení nebo dotaz: MÁM ZÁJEM
2. SEMINÁŘ "Rozhovor s rodiči žáka efektivně a profesionálně"
- Prakticky orientovaný program s důrazem na sebezkušenostní a motivační složku.
- Pomáhá účastníkům poradit si s nejistotou, učí je zvládnout negativní emoce a upevnit zdravé sebevědomí.
- Současně představuje moderní nástroje a techniky vhodné pro vedení a strukturování profesionálního rozhovoru.
- Určen pro učitele všech typů škol, vychovatele, asistenty pedagoga.
obsah (8 hodin)
- zásady a pravidla profesionálně vedeného rozhovoru
- nejčastější úskalí a jejich zvládání
- techniky a nástroje
- příklady dobré praxe a sebezkušenost
lektorka Karla Maříková - VZDĚLÁNÍ A PRAXE V OBORU
Akreditováno MŠMT (Č.j.: 14812/2017-1-656 do 11. 9. 2020)
Účastnický poplatek: 800,- Kč
V případě akce ve vaší škole cena dohodou.
Přihlášení nebo dotaz: MÁM ZÁJEM
3. SEMINÁŘ "Asertivní techniky pro učitele"
Cílem programu je seznámit učitele se základními principy asertivního přístupu, představit jim interaktivní formou tzv. asertivní práva, nabídnout v uceleném přehledu asertivní techniky a poté pomoci každému účastníku individuálně (cestou sebezkušenostních cvičení a sebereflexe) s ujasněním, které z asertivních technik může vhodně využít ve své vlastní praxi a které oblasti asertivního jednání by měl, resp. mohl u sebe posilovat především.
Každý účastník obdrží pracovní a učební materiál v rozsahu 20 stran.
Program
a) Specifika asertivního jednání
- pokusy o definici
- mýty o asertivitě
- projevy asertivního jednání
- pasivita, agresivita, asertivita
- manipulace a obrana před manipulací
b) Asertivní práva
- práce s učebním textem
- cvičení, reflektování, diskuze
c) Asertivní techniky
- přehled základních technik
- možnosti a vhodnost jejich uplatnění
- cvičení, reflektování, diskuze
d) Asertivní kritika
- konstruktivní a nekonstruktivní kritika
- přijímání kritiky
- vyjadřování kritiky
- aktivní naslouchání
- reflektování
e) Kazuistiky a příklady dobré praxe
- Vzhledem k interaktivní formě semináře je obsah tohoto bodu zařazován aktuálně a průběžně v rámci všech ostatních dílčích témat. Lektorka vždy reaguje na podněty, potřeby a dotazy účastníků vzdělávání, kteří si současně ujasňují, které asertivní dovednosti již úspěšně uplatňují, kde jsou jejich rezervy (limity), jakých chyb se případně dopouštějí, které techniky si chtějí osvojit a jaké dovednosti potřebují či chtějí posílit.
lektorka Karla Maříková
Akreditace: Žádost byla podána u MŠMT, komise zasedala 15. 9. 2017, rozhodnutí bude teprve vydáno.
Účastnický poplatek: 800 Kč
V případě akce ve vaší škole cena dohodou.
Přihlášení nebo dotaz: MÁM ZÁJEM
4. SEMINÁŘ "Společné vzdělávání prakticky a konkrétně I"
Vzdělávací program je koncipován tak, aby propojil informační a praktickou složku se složkou motivační. Kromě edukace v užším pojetí je kladen důraz na vytvoření bezpečného prostoru pro otevřenou diskuzi účastníků, sdílení jejich zkušeností, ale i pochybností či obav, a nacházení schůdných řešení.
Inovativnost (a velká ambice) programu spočívá v záměru podnítit zájem dosud méně motivovaných pracovníků škol o problematiku společného vzdělávání, případně přispět k pozitivní změně jejich postojů, a to cestou osvěty, větší informovanosti a příkladů dobré praxe.
Ostatním přináší seminář dostatek ověřených aktuálních informací, užitečných podnětů a kvalifikovaných odpovědí.
Program se podrobně zabývá 1. stupněm podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Na program navazuje modul SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ PRAKTICKY A KONKRÉTNĚ II, který je zaměřen na 2. - 5. stupeň podpůrných opatření.
obsah (8 hodin)
Úvod do společného vzdělávání - motivační složka programu
Filozofie společného vzdělávání
Výklad právních předpisů
Kazuistiky a příklady dobré praxe
cílová skupina
Určeno ředitelům škol, výchovným poradcům, metodikům prevence, učitelům 1. a 2. stupně ZŠ, asistentům pedagoga.
2 lektorky současně
KARLA MAŘÍKOVÁ a speciální pedagožka KATEŘINA MOTALOVÁ
účastnický poplatek:
900 Kč, v případě akce ve vaší škole cena dohodou
Přihlášení nebo dotaz: MÁM ZÁJEM
5. SEMINÁŘ "Společné vzdělávání prakticky a konkrétně II"
Vzdělávací program je koncipován jako navazující modul k programu Společné vzdělávání prakticky a konkrétně I (základní modul) nebo jako samostatný seminář pro pedagogické pracovníky, kteří jsou již obeznámeni s tématikou inkluzivního vzdělávání v rozsahu základního modulu.
Obsah semináře je zaměřen zejména na problematiku 2. - 5. stupně podpůrných opatření, úvodní část je ve stručnosti věnována souhrnným informacím týkajícím se úvodu do problematiky, výkladu právních předpisů a prvnímu stupni podpůrných opatření.
Vedle obecně platných informací ohledně právních norem a doporučených postupů tvoří významnou složku programu praktická část a řešení konkrétních případů, s nimiž se účastníci vzdělávání ve školách setkávají.
obsah (8 hodin)
Filozofie společného vzdělávání a výklad právních předpisů
První stupeň podpůrných opatření
Druhý až pátý stupeň podpůrných opatření
Personální podpůrná opatření
Speciální učebnice, pomůcky a kompenzační pomůcky
Kazuistiky a příklady dobré praxe
cílová skupina
Určeno ředitelům škol, výchovným poradcům, metodikům prevence, učitelům 1. a 2. stupně ZŠ, asistentům pedagoga.
2 lektorky současně
KARLA MAŘÍKOVÁ a speciální pedagožka KATEŘINA MOTALOVÁ
účastnický poplatek:
900,- Kč, v případě akce ve vaší škole cena dohodou
Přihlášení nebo dotaz: MÁM ZÁJEM
6. SEMINÁŘ "Jak využít supervizi při vedení lidí"
Vedle nástinu teoretických východisek a zásad supervizní práce je stěžejní část programu orientována prakticky. Účastníci získají přehled o konkrétních možnostech efektivního využití supervizních, případně intervizních setkání a rovněž se seznámí s četnými příklady dobré praxe.
Významnou součástí programu je sebezkušenostní složka, kdy v rámci workshopu proběhne ukázka supervizní práce s autentickými tématy, která představí sami frekventanti.
Program vychází z dlouholetých zkušeností lektorky a certifikované supervizorky v oblasti poskytování odborné podpory, vzdělávání a poradenství vedoucím pracovníkům a jimi vedeným týmům:
- Co je supervize a komu je určena
- Metody a formy supervize
- Předpoklady zdařilé supervize
- Bariéry úspěšné supervizní práce
- Kazuistiky a příklady dobré praxe
- Ukázka autentické supervizní práce
Lektorka, supervizorka a koučka: Karla Maříková - O MNĚ
zpět: NABÍDKA SEMINÁŘŮ